WIP:ze_森

This is a discussion for the topic WIP:ze_森 on the board マッピング[進捗報告] (Mapping - Progress).

Author Topic: WIP:ze_森  (Read 928 times)

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kune

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on: April 19, 2018, 04:03:38 PM
ze_forest_a0_0
https://coredrive.com/jp/shares/kkh4qRM7j4agfkwag8n7S4bgIH6T8hsyJ4YJg


Shader Detail設定を高以上を強く推奨。

森を盛り盛りしてみました。
雰囲気マップ。バランスもまだ度外視。LEVEL1のみ。
イメージ的にはイストワールの千年樹海+まももの流行り病。BGMもそう。

四日クオリティ。
まだまだ納得できる形になってないですが、とりあえず進行は可能ってぐらいになったので、鯖で回せるかどうか確認したいです。
とんでもなく重い可能性があるのでクラッシュするかもしれません。

宜しくお願いします。
« Last Edit: April 19, 2018, 04:42:54 PM by kune »


Malala

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Reply #1 on: April 19, 2018, 06:48:37 PM
download link doesnt work


M-Togusa

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Reply #2 on: April 20, 2018, 11:04:21 AM
ze_forest_a0_0
https://coredrive.com/jp/shares/kkh4qRM7j4agfkwag8n7S4bgIH6T8hsyJ4YJg


Shader Detail設定を高以上を強く推奨。

森を盛り盛りしてみました。
雰囲気マップ。バランスもまだ度外視。LEVEL1のみ。
イメージ的にはイストワールの千年樹海+まももの流行り病。BGMもそう。

四日クオリティ。
まだまだ納得できる形になってないですが、とりあえず進行は可能ってぐらいになったので、鯖で回せるかどうか確認したいです。
とんでもなく重い可能性があるのでクラッシュするかもしれません。

宜しくお願いします。


Nice great work!!!!
I cooperate map test!!!! 8)


Malala

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Reply #3 on: April 23, 2018, 12:55:19 AM
Few things I noticed, the anti bhop you makes it hard for the humans at the fallen log part of the map and nearly impossible for the zombies at the final hold, disable the anti bhop at the end and look at a better way of doing it in general (ze_surf_froyo slows you down when you bhop including the falling speed so that bhopping isn't viable but you can still jump)
ps why the need to disable bhop it doesn't seem to be a problem for a map like this.

Visibility is very bad at the tree part, hard to see the zombies and hard to know where to go.
This is minor but some humans got stuck here https://0x0.st/sQow.png and delayed for a bit until the teleport, I couldn't manage to get them so I'm not sure how they got there

Zombies can go inside the trees
https://0x0.st/sQox.png
https://0x0.st/sQo3.png
although i guess it just requires cts to pay more attention


冰花丶上白沢慧音

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Reply #4 on: April 23, 2018, 11:04:30 AM
Few things I noticed, the anti bhop you makes it hard for the humans at the fallen log part of the map and nearly impossible for the zombies at the final hold, disable the anti bhop at the end and look at a better way of doing it in general (ze_surf_froyo slows you down when you bhop including the falling speed so that bhopping isn't viable but you can still jump)
ps why the need to disable bhop it doesn't seem to be a problem for a map like this.

Visibility is very bad at the tree part, hard to see the zombies and hard to know where to go.And molotov will dorp to under the tree.But way can use leader plugin to lead them.
This is minor but some humans got stuck here https://0x0.st/sQow.png and delayed for a bit until the teleport, I couldn't manage to get them so I'm not sure how they got there

Zombies can go inside the trees
https://0x0.st/sQox.png
https://0x0.st/sQo3.png
although i guess it just requires cts to pay more attention
Visibility is very bad beause the tree place used air wall not entity.
« Last Edit: April 23, 2018, 01:26:08 PM by 冰花丶上白沢慧音 »


kune

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Reply #5 on: April 24, 2018, 08:28:15 PM
ze_forest_a0_1
https://coredrive.com/jp/shares/4U6TCrd9fhH3mIe3VAC3AYnkvPTd7xAMmC1s


I checked the antibhop overlap on PSE. So I removed antibhop.

Changelog
  • antibhop削除。
    sv_airaccelerateを5から4.5に変更。
  • 最終地点の足場との距離を少し縮小。
  • その他ちょこちょこ弄り。

antibhopで酷いことになってたので急遽。
木に埋まることができるのは仕様です。というか相当弄らないと埋まらないようにできません。
木の近くで変に浮くことができるのも仕様。

宜しくお願いします。


kune

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Reply #6 on: June 23, 2018, 03:04:01 PM
ze_forest_a0_2
https://coredrive.com/jp/shares/4XaVIaZIWBqWlqWIeFRkluhGNWPHYqv5XlPWqv8M


Changelog
  • 倒木の上を進むところで事故死があまりにも多発してたので簡略化。
  • 枝を登るところで一部スタックする箇所を修正。
  • 最初の守り時間を30秒から20秒へ。
  • ラストの中央へのルートを4から2へ。
    ラストの木にゾンビが触れると人間が即死するように変更。
  • 全体的に見えない壁の範囲を少し拡張。

ラストは変えるつもりなんですけど、イマイチ浮かばないのでとりあえずの修正。
宜しくお願いします。


 

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